torsdag 7 mars 2013

Bellas efterlängtade kattungarna!!!! B-kullen är här!!!


HEJ!!!.....




Totalt tog förlossningen ca 3,5 timme.


En hög underbara små dunbollar!!!








Svarten.....








Blåpadda








Svartpadda?











Röd!!!!







Oj...äntligen bestämde de sig för att kika ut på dygn 67!!! Hett efterlängtade ;))

Redan i tisdags kväll märktes det på Bella att nått var på G, hon var rastlös och vankade mellan bolådorna och pep. Vid 23.15 började hon och flema fram och åter under natten....vilket gjorde matte smått nervös så att försöka sova var INTE läge om man säger så!!
Natten var ändå hyfsat lugn och  vid 9.33 på onsdagsmorgonen går slemproppen! Som vanligt halvt hysterinsk matte flänger runt efter handdukar;nappflaskor,våg,papper,penna,vatten med druvsocker,babypasta,kuddar,filtar & KAFFE....sen började väntan.......

Klockan 15.05 börjar värkarbetet och nu har matte förbytts till en lugn ,säker och stabil hjälp till stackars Bella .
 Det dröjer inte mer än en halvtimme 15.33 så kommer no 1, en svart skönhet på hela 122 g!! Liten tyckte jag ända tills jag såg vad vågen stod på!
Klockan 16.19 är det dax för no 2, en grå...eller rättare sagt blåpadda på 102 g, sen tog Bella en välförtjänt paus och blev serverad !"energidryck!, babypasta, käk och ompyssling. Mattes duktiga lilla tjej, matte är nästan sprickfärdig av lycka och stolthet över lilla ögonstenen!!

Mitt i all vila kommer det snart fler........ klockan 18.16 kommer no 3 en svartpadda/tabby ??(råder lite delade meningar än) denna ligger på 116 g...... därefter kommer det en 18.33 en röd skönhet på hela 112 g!

Så att Bellan var stor är ju inte så märkligt med 4 så stora bebbar i magen!
Jag är nu nöjd som en katt som fått fisk och tycker det är så skönt att det värsta är över!!

Under natten har Bella vankat mellan mig och bebbarna...så otroligt kelen, nästan tacksam verkar det som ;)
Idag på morgonen var jag ju (givetvis) tvungen att väga grynen för att se så deras sugreflexer gått i gång som de ska och att mjölkbaren fungerar felfritt.......de gjorde det!!!
Bara under natten har liten svart ökat med 21 g, blåpaddan med 17 g, svartpaddan 18 g och liten röd med 19 g.....så nog äter de alltid...och nu i skrivande stund så smaskas det för fulla muggar!!  ;))

Könen har jag inte kunnat fastställa än...ena stunden är det 2 av varje för att i nästa stund bara vara honor......så jag får nog ta till lite experthjälp tror jag ;)
Däremot är jag ganska säker på att alla utom den svarta blir långhårs britter!! COOLT!!

Nu ska jag GOSA lite...............

3 kommentarer:

  1. Stort grattis till din andra kull. Bebisarna ser superfina ut och det ska bli kul att komma och titta på dom.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Grattis igen. Den svarta hanen är ju underbar, givetvis är de andra supersöta juu men fastande lite för honom.

    SvaraRadera
  3. Jättegrattis!!! Vilken härlig kull. Så skönt att allt gick så bra. Nu se vi fram emot lilla (stora) LiLo/ Liza. Vad kan rymmas i hennes bäbismage??? Kram på er alla! /Lena

    SvaraRadera