fredag 22 mars 2013

LiLo i vecka 9--dygn 63 !!


Pappa Bullen !
CH Tawalli´s Julian McMahon


Mamma LiLo !
CH Tawalli´s Liza Minelli





De sparkar ,kickar och spelar boll i magen tror jag minsann! ;)











Det är nog riktigt tungt och jobbigt för lilla gumman nu då hon bara ligger och sover och äter som en hel shetlandsponny!!! Ja förutom på natten nu har hon börjat bli lite rastlös och hittar ingen bra liggställning...förmodligen för att det är på natten de små håller låda rejält i magen.
Så med andra ord kan det ju hända vilken dag som helst...jag ser helst att hon gärna får vänta tills på måndag eller så  ;)
Viktmässigt blir man ju lite häpen vad vågen säger, hon ligger nu på 4813 g och har ökat med ytterligare 103 g sista veckan och totala ökningen är på 1161 g( Bella gick upp 1244 g).....så rent tekniskt skulle jag tippa på 4-5 bebbar, men eftersom det är hennes första gång kanske 2-3 vore bättre.
Hoppas ni där ute hjälper mig hålla tummarna för att allt går bra och att de blir ett litet gäng friska små bebbar ;)


Här kommer lite nytagna bonusbilder på Bellas bebbar..idag 16 dygn gamla och får nu börja vara "ute" i rummet och rangligt försöka ta sig fram på darriga ben ;)...men dess utveckling går rasande fort!
Kommer jag in i rummet knäpptyst...bebbarna sover...sen börjar jag prata---vilket liv de blir!!! ;) Skitmysigt tycker jag.....sen har de lika lätt för att fräsa & spotta så fort nån okänd kommer ;)
I går tog jag upp en och en i sängen....oj vad de är kelna!! Bäst är lille "Bonni" (röd) som bara rullar runt på rygg och charmar vem som helst till tårar, sen har vi "Bamsen"(svart)....han är i en division för sig själv det lilla mörka charmtrollet. Det hela slutade ialla fall med att alla små bebbarna somnade på min kudde vid min kind...tätt,tätt intill.....jag kan säga att jag vågade knappt andas ;)
Sen kom Bella och ville oxå vara med men nää då tyckte jag att även jag skulle få sova lite så de blev bolåpdan tillsammans med mamma istället.



Magni´z BelAir  "Ella"


Magni´z Biarritz " Tiger"


Magni´z Bonneville  "Bonni"


Magni´z Bugatti  "Bamsen"



Tjingeling och trevlig helg på er alla!!!!

1 kommentar:

  1. Så söta såååå!!! O Lilos mage är präktig! Själv var hon en av 6 i syskonkullen, o det var ju Mias första kull ... Håller tummarna! Kram till er!

    SvaraRadera