måndag 8 april 2013

Magni´z Biarritz "Tiger"






Charmknutte!!





Klättra är hans grej!!







Bus med syrran Ella




Tigers favorit...halvbrossan "Cossy"


Visst e jag bara helt bedårande!!




Tiger är en framåt,modig liten kille vars njutning i livet är 3 goda ting....MAT(!!), halvbrossan Cossy och klättra!!! Denna veckan har de ju börjat äta mer och mer och får nu uppblött babycat torrfoder blandat med Gourmet mousse...MUMS!!!! Han äter så mycket och länge att man till slut skålen från honom  ;)
Fortsätter han äta i den takten så blir de en stor kille  ;)
I veckan har han oxå börjat försvinna.............
I fredags natt fick jag hals över huvud två gapiga och fullständigt utom sig mamma katter!!!  Yrvaken och något irriterad över detta påhopp så var de bara att pallra sig upp....i god tro trodde jag maten var slut(ve och fasa), men nej de hade både blöt och torrfoder i massor???Som vanligt när bebbarna hör mig kommer de ju pipandes...men nu var de bara 3??? Letade överrallt och sista utvägen var ju om möjligen.....neäää...men jo han låg hur lugnt som helst i Lilos bolåda och gos-sussade med sin like Cossy!!
Hur som fick jag flytta på honom...men den här ritualen hände ytterligare en gång innan de vart morgon. Nu har både Bella & LiLo tröttnat på att flytta hjonom så han kommer och går som han vill..........och han har de bra, han blir tvättad av 2 morsor och har nu tillgång till 2 mjölkbarer!! Nämde jag att han älskar mat!?  ;)

Så de ska bli kul och se hur mycket han har ökat i vikt på ons då de är dax för den hemska vägningen igen.....................

Han och Gibbs gjorde oxå en milstolpe i sina liv igår(sön 7/4) ...de har lärt sig göra både no 1 & no 2 på toalådan!!!!!! Gibbsm skrek som en stucken gris ...han fattade väl helt enkelt inte vad de var frågan om när de tryckte på  ;)

Även lille Tiger letar snart eget hem och egen husse/matte att bli bortskämd av, så har ni inte smält över hans underbart oskyldiga ögon så vet jag inte vad som berör folk  ;)
En riktig liten ögontjänare blir de nog av honom som får sin vilja igenom i vått och torrt...skulle jag tro!!


Bye,bye........so long!

1 kommentar:

  1. Han e så söt och vilket fint mönster han har i pälsen

    SvaraRadera