torsdag 23 maj 2013

Bebbar,bebbar och mer bebbar ;)


Tinne blir skymd av Tigers morrisar...


Cozzy slappar....


...Gibbs oxå....


Tiger har säkert nått på gång.....


Tinne gömmer sig



Sigge försöker undkomma kameran...


Bamsens place...


Mycket trött Gibbs....


Bamsen & Sigge camperar ihop.....


Elli på bråkhumör  ;)...


Tiger & Tinne busar...


Linslusen Tiger & yrvaken Sigge i bakgrunden...


Elli,Cozzy & Tiger på span...


Matdax!!!!!


Sötnosarna Tinne & Sigge


Belåten Sigge


Cozzy & Sigge tar en tupplur...


Elli & Cozzy


Några kort har jag lyckats få ihop..bra-nej, men kissungar som knappt är still någon gång på dygnet och en styck kamera som är segare än melass så blir resultatet helt enkelt inte bättre  :(

Kul har de nu mega-kattungeflocken!! Låter emellanåt som en elefanthjord kommer flyeende....när alla springer gatlopp fram och tillbaka genom huset! Men,men huvudsaken de gör av med energi och har fantastiskt kul så .
De 4 största(B-kullen) har börjat sova inne hos mig och älskar detta!! Elli har till min förvåning blivit urkelen och ska numera ligga under täcket vid min hals....och så mååååste jag hålla om henne, annars nafsar hon mig i handen ;) Sötnöten!!
Gibbs håller sig oxå väldigt nära och pratar så fort man kanske skulle glömt bort honom....Bamsen är precis likadan men ska ligga på huvudet och gosa i håret...ganska hårdhänt ibland.....
Tiger myser oftast ihop sig med Naschi eller Luzy  eller så ligger han i sin nyfunna favorit....elementsängen!!!

Småttingarna i c-kullen får sova i kattrummet/kontoret ihop med sina "mammor" fortfarande...de älskar och ligga uppe i klösmöblen allihopa  ;)

Vikterna för c-kullen ökar men jag tycker de är sååå små, men det är väl för att jag jämför dem med kollosserna ur b-kullen  ;)

Magni´z Cosworth  "Cozzy"  785g
Magni´z Charger "Tinne"  719 g
Magni´z Challenger "Sigge" 776 g
Magni´z Crown Victoria "Vicki luran" 562 g
.....så eftersom jag dessutom gillar att jämföra vikter så kan jag säga att dessa är väldigt små jämfört med B-kullen och med A-kullen är det ännu större skillnad!!! Men underbart goa är de iaf hela lilla bunten!!
Bullens förtjänst till alla bebbarnas underbara sätt och temprament...det märks så väl så ibland blir man nästan rädd ;)

Som sagt innan så är vissa redan tingade och klara, de som är kvar och lägtar efter just DIG!!!
är: Tiger,Cozzy & Tinne...goa hannar allihop  ;)

Elli & Vicky luran stannar här hemma ;) och kommer få åka på sitt första äventyr sista helgen i juni till utställningen i Båstad!!
Som ni kanske uppmärksammat var det inga bilder med på Vicky och det är av den enkla anledningen att hon för tillfället har lite irritation i sitt ena öga...förmodligen en kombination av tvärdrag och pollen, hon ska till vet i nästa vecka igen då -kullen får sin slutvaccination,chipp och vet.bes.
C-kullen får då oxå sin första vaccination  ;)

Tack för mig och soliga hälsningar från oss alla på Fåntrattarnas Paradis  ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar