söndag 19 maj 2013

Magni´z Avensis "SiS" 1 år idag!!!!!!









Nyfikenheten personifierad....





Läcker färg & fina spottar!














Pappa "Bullen" upp i dagen!!











Då det begav sig....



JISSES!!!!!!!!
Herre jisstanes var tiden går...mattes ögonsten och livvakt är redan 1 år!!!!
Hon är så underbart go på alla sätt(mot mig!) så jag blir nästan tårögd.
Hon sover alltid vid mitt ansikte, ja om jag vänder mig om så traskar hon snällt över till andra sidan för att ligga vid mitt ansikte! Kommer någon av de andra kissarna för nära så vallar hon vänligt men bestämt bort dem till fotänden  ;)
Hon är dock fortfarande inte jätteförtjust i folk utan springer gärna iväg, så vi får väl se hur hon beter sig på utställningen i Båstad sista helgen i juni, då för övrigt Nimbus följer med och troligen tar jag även med mig småtrollen Vicky & Ella.

I nu läget ser SiS mer ut som en fästing....litet huvud och bog och stor förövrigt  ;)....hoppas hon växer till sig lite snyggare!Vikt mässigt har hon inte rört sig enorm på några månader,,men i dag står vågen på 3728 g

Hon är väl inte över förtjust med huset fullt av kattungar, men gillar läget och håller stenkoll!
Vem vet....om 1 år kanske det är hennes tur? Men först ska hon ta hem Championtiteln innan något annat är på G och HCM scannas och div andra kostsamma provtagningar......
Plånkan ekar redan tom, men det löser sig i slutänden.

Puss till SiS och försenade Flad Pingst hälsningar till er där ute!!!!!

1 kommentar:

  1. Grattis till SiS och din första kull. Ja, ett år har verkligen gått snabbt.
    Pingst??? Det hade jag totalt missat i helgens kaos

    SvaraRadera